
Persberichten
18 nov 2025, 09:39 - Update: 18 nov 2025, 15:55
We hebben zowel binnen de muren van Talpa Network als buiten bij onze mediapartners gevraagd wat de plannen zijn voor 2026. En één ding is zeker: het wordt een jaar vol nieuwe ideeën, formats en energie. Van grote tv-premières tot podcastlanceringen, van sporthoogtepunten tot digitale innovaties, overal bruist het van de plannen en ambities.
Frans Klein, Directeur TV, trapte af met diezelfde belofte: “2026 wordt een jaar vol nieuwe ideeën, formats en energie.” En dat zie je terug in alles wat er komt.

The Winner Takes It All. Helène Hendriks en Waylon leiden een zangwedstrijd waarin kandidaten elkaar uitdagen voor songduels.
Het Diner. Vijf BN’ers aan tafel in een psychologisch en grappig spel waarin liegen, bluffen en geld op het spel staan. Gepresenteerd door Raymond Thiry.
Tribe To Survive waarin bekende Nederlanders en hun families worden gescheiden in de wildernis en strijden om elkaar terug te vinden.
Postcode Loterij In de Ring. Een grote nieuwe quizshow, gepresenteerd door Linda de Mol.
Baantjer keert terug, met Thomas Acda als rechercheur De Cock.
Road Trippers VIPS. In deze nieuwe adventure realityshow worden drie teams van BN’ers gedropt in een afgelegen dorp in Thailand.
De Hygiënepolitie. Rob Geus, dé bekendste hygiëne-expert en kwaliteitscontroleur van Nederland, duikt in de wereld van hygiëne, bacteriën en besmettingsgevaar.
Nieuwe realityprogramma’s als De Hanslers, De Bogaartjes en Oh Oh Den Haag geven komend jaar een inkijk in het leven van uiteenlopende, spraakmakende families en vriendengroepen.
Bekijk hier alle titels van het nieuwe SBS6-seizoen.
De Juice waarin Yvonne Coldeweijer elke werkdag het laatste entertainmentnieuws bespreekt.
De Weddingplanners met chaos en champagne, vol romantiek, van kastelen tot feesten aan zee.
So You Think You Can Dance. Het iconische dansprogramma maakt zijn comeback.
Bekijk hier alle titels van het nieuwe NET5-seizoen.

Volgens Tom Klerks (Mediahuis Audio) groeit Radio Veronica opvallend snel, met succes voor de ochtendshow van Gerard Ekdom en de middagshow van Wouter en Frank.
Bij 100%NL ligt de focus op de herkenbare Nederlandse meezingers, met Georgio en Ingrid in de ochtend en Rob van Someren in de middag.
Dave Minneboo, Creative Director Radio, kondigde verder aan:
Radio 538 wordt mediapartner van de KNVB tijdens het WK Voetbal en de studentenkameractie keert terug.
Bij Radio 10 wordt de nieuwe ochtendshow met Gordon en Froukje verder uitgebouwd.
Radio Noordzee blijft groeien met de nieuwe middagshow van René Verkerk.
Sky Radio krijgt een nieuwsupdate in de ochtend en een nog scherpere focus op greatest hits.

Marco Zwaneveld en William Linders (Viaplay) blikte vooruit op een sportjaar vol hoogtepunten: Van de ontknoping van het Formule 1-seizoen tot het WK handbal voor dames en het WK darts. 2026 wordt een jaar waarin lokale sportverhalen centraal staan, met bijzondere aandacht voor Nederlandse sporters in de internationale arena.

De focus op content anytime, anyplace, anywhere blijft sterk. Mo Cornelisz, Director Digital, lichtte toe dat KIJK nu een volledig vernieuwde app en website heeft, waar kijkers niet alleen kunnen terugkijken, maar ook vooruit. Er wordt verder gebouwd aan FAST-kanalen zoals: Chateau Meiland, De Bondgenoot en Lang Leve de Liefde.
Daarnaast verschijnen eigen digitale formats zoals:
Hoe is het nu met De Bondgenoot met Jan Versteegh.
Onder Vier Ogen met Johnny de Mol.

Ook Bram Huskens (BBC NL) ziet dat kijkgedrag verandert. En dat is ook de reden waarom zij in juli BBC NL Plus hebben gelanceerd. BBC NL Plus biedt een breed aanbod met onder andere Top Gear, Fawlty Towers, The Great British Bake Off en EastEnders. Ideaal voor de echte BBC-fan.

Titus van Dijk (Podimo) vertelde hoe podcasts steeds vaker hun weg vinden naar het grote scherm. "Podcast is allang niet meer alleen een audioproduct." Steeds vaker krijgen deze verhalen dan ook een visuele dimensie. Op social media worden snippets gedeeld én op YouTube langere fragmenten. En sommige series vinden zelfs hun weg naar tv.

Mandy van der Wal (AudioHuis) kondigde aan dat er nóg meer eigen podcastproducties aankomen. Een tipje van de sluier: In de sauna met Johan Derksen.
Ook bij Talpa Network verschijnen nieuwe titels:
538 Music Memories met Jordi Warners
Top 4000 Podcast met Gijs Staverman
The Greatest Hits met Dennis Ruyer
HNM met Hélène Hendriks, Noa Vahle en Merel Ek
2026 wordt een jaar waarin we verhalen maken die verder reiken dan zenders, platforms of devices. Waar audio, video en digitale formats elkaar versterken en waar het Talpa NetwerkEffect volop tot leven komt.