Volg Talpa Media
Talpa Media introduceert ‘Sync’ als antwoord op de versnippering in de markt.

Talpa Media introduceert ‘Sync’ als antwoord op de versnippering in de markt.

Persberichten

18 nov 2025, 13:00 - Update: 24 nov 2025, 10:58

Link gekopieerd

AI verandert in razend tempo hoe media wordt gepland, ingekocht en geoptimaliseerd. En dat is niet iets wat ver van ons bed gebeurt — het raakt de hele markt.

Als we niets doen, verdwijnen lokale netwerken als het onze langzaam uit de algoritmes. Niet omdat ze niet werken, maar omdat ze niet meegetraind zijn. En dat zou zonde zijn. Want lokale media bewijzen keer op keer hun kracht: met lokaal bereik realiseer je het grootste effect.

Daarom bouwen we bij Talpa Media aan iets nieuws: Sync.

Een AI-gedreven omgeving die data, proposities en innovaties koppelt aan de systemen van onze partners. Niet als extra platform, maar als open hub.

Internationale platformen opereren vanuit schaal en algoritmes. Wij combineren die technologie met lokale kennis, relevantie, vertrouwde context én sterke merken.

Allard Ruyl

Wat is Sync?

‘Sync’ is geen extra platform, maar een open hub die aansluit op bestaande systemen van mediabureaus en adverteerders. Het is een AI-gedreven omgeving waarin onze data, proposities en innovaties samenkomen. Hier worden bereik, prijs en performance met elkaar verbonden, en kunnen proposities, data en doelgroepen direct worden toegepast. AI Agents ondersteunen bij planning, selectie en optimalisatie. 

Onze AI-agents brengen data uit al onze media samen met onderzoek en marktinzichten om te komen tot kwalitatievere inzichten en effectievere campagnes. Deze data koppelen we vervolgens aan onze SSP’s Triton, Freewheel en Springserve, zodat we het hele proces kunnen faciliteren: van inzicht en planning tot inkoop en evaluatie.

Sync wordt de plek:

  • waar bereik, prijs en performance samenkomen;

  • waar proposities, data en doelgroepen direct toepasbaar zijn;

  • waar AI-agents helpen met planning, selectie en optimalisatie.

Het doel? Beter plannen. Sneller schakelen. Meer waarde uit elk contactmoment.

Wanneer kunnen we Sync verwachten?

Tijdens het relatie-event Connecting the Dots legde Dorine van Mullem dit uit: “In 2026 starten we met de eerste trials, samen met onze partners. Want dit project vraagt niet alleen nieuwsgierigheid — maar ook betrokkenheid en actie”

Net als dat Talpa Media Addressable TV en de Reclamechecker heeft ontwikkeld voor de markt, is dat met Sync ook het uitgangspunt.

“Geen muren. Geen silo’s. Geen lock-ins. Maar samenwerking, aansluiting en actie," aldus Allard Ruyl. "Want als we ook in een AI-gestuurde wereld relevant willen blijven, moeten we blijven verbinden. Technologie en creatie. Lokale kracht en internationale standaarden. Alles wat we nú doen - en wat straks nodig is.”

Wil Talpa Media met Sync op de stoel van het mediabureau gaan zitten?

Het antwoord is simpel: nee. We willen inkoop juist vereenvoudigen.

We bouwen geen eigen mediabureau. Wat we wél bouwen, is een infrastructuur die samenwerking makkelijker maakt en transparantie vergroot voor iedereen in het ecosysteem. Maar dat lukt alleen als we het samen doen.

Dorine van Mullem

Want laten we eerlijk zijn: de keuze voor gemak - lees: big tech - is snel gemaakt. Maar als we grip willen houden op hoe media wordt gepland, gekocht en gemeten… dan begint dat hier. Samen.

Voor bureaus en adverteerders die impact willen maken met media die raakt. Daar is Sync voor.