
Cases.
23 juni 2025, 13:14 - Update: 19 nov 2025, 14:41
Voor ernstig zieke kinderen is een wensvervulling van onschatbare waarde. Make-A-Wish Nederland en Talpa Network bundelen hun krachten om deze kinderen een onvergetelijke ervaring te geven en hoop voor de toekomst te bieden.
Voor ernstig zieke kinderen is een vervulde wens méér dan een mooie ervaring. Het is een traject van maanden – de Wish Journey – waarin ze toeleven naar iets positiefs, kracht halen uit voorpret en een blijvende herinnering creëren die hen en hun gezin veerkracht geeft.
Talpa Network en Make-A-Wish brachten deze Wish Journey tot leven in het hartverwarmende programma De Beste Wensen op SBS6, in samenwerking met Radio 538 en LINDA. Een match die perfect aansluit bij de missie van Make-A-Wish: iets goeds doen voor een ander.
In zeven van de acht afleveringen stond Make-A-Wish centraal, en in vier afleveringen werd een wenskind uitgelicht. Wendy van Dijk, al 20 jaar ambassadeur van Make-A-Wish en ervaringsdeskundige als moeder van een ernstig ziek kind, wist de juiste emotionele snaar te raken.
Met dagelijkse updates via Shownieuws, advertorials op LINDA.nl en een grootschalige activatie – een levensgrote sneeuwbol op Utrecht Centraal – werd Nederland betrokken bij deze bijzondere campagne. Dit zorgde voor indrukwekkende resultaten:
✔ 164 kinderwensen vervuld – ruim boven de doelstelling van 150
✔ 60% van de doelgroep (18-59 jaar) kende De Beste Wensen
✔ 78% vond de actie sympathiek, 73% vond deze oprecht
✔ Sterke merkenmatch: meer dan 60%
✔ 56% van de doelgroep kreeg een positiever beeld van SBS6, Radio 538 en LINDA.
✔ Totale gratis gegenereerde mediawaarde: €384.000
Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen betekenen? Neem snel contact op met ons team via talpamedia@talpanetwork.com. Samen zorgen we voor een campagne die jouw merk laat stralen!