Volg Talpa Media
Onze strategie.

Onze strategie.

Merken, mensen en media verbinden in een open netwerk dat de impact vergroot. Voor iedereen.

De mediaconsumptie groeit, maar versnippering maakt het voor merken moeilijker dan ooit om massa en impact te combineren. Juist daarom draait alles bij Talpa Media om één missie: Connecting all the dots.

Allard Ruyl, CEO Talpa Media

‘Connecting the dots’ staat symbool voor de rol die Talpa Media vervult: verbinder van premium content, lokale relevantie en bewijsvoering. Maar ook data, techniek, inzichten en platformen. Alles om meer impact te realiseren voor onze adverteerders en partners.

De realiteit is dat consumenten zich overal bevinden: op televisie, streamingdiensten, radio, podcasts en social media. In een tijd waarin mediaconsumptie voortdurend verandert, brengt Talpa Media alles samen: sterke content, lokale relevantie én meetbaar resultaat.

De strategie van Talpa Media rust op vijf pijlers, deze vormen samen de basis voor hoe we bouwen aan het bereik van morgen.

We brengen sterke merken en platforms samen binnen één commercieel ecosysteem.

Van de merken van Talpa Network, SBS6, Veronica, Radio 538 en KIJK, tot Audiohuis, Podimo, Sonos, SoundCloud, BBC, Viaplay en KPN Sport: samen vormen ze een open netwerk waarmee adverteerders centraal toegang krijgen tot miljoenen Nederlanders.  

“Samenwerking is ons vertrekpunt, niet het eindstation,” aldus Allard Ruyl. “We creëren één ingang voor adverteerders en bureaus naar de volle breedte van het Nederlandse medialandschap.”

Samen met partners en adverteerders bouwen we aan het open medianetwerk van Nederland. Een netwerk dat kracht haalt uit samenwerking, innovatie en vertrouwen.

We kennen en zijn de Nederlandse markt, cultuur en context.

"Internationale platformen opereren vanuit schaal en algoritmes. Wij combineren technologie met lokale relevantie, vertrouwde context en sterke merken,” Allard Ruyl.

Elke euro die Talpa Media verdient, investeren we terug in het Nederlandse medialandschap. In makers, formats en content van hier. Zo bouwen we samen aan de creatieve industrie van Nederland. Onze kracht ligt in lokale relevantie.

We verbinden video en audio in geïntegreerde proposities die elkaar versterken.

We combineren lineaire televisie met streaming, FAST-kanalen en online video. Tegelijk koppelen we landelijke radio aan digitale audio en podcasts. Zo creëren we één geïntegreerd netwerk waarin video en audio elkaar versterken en waarmee we maandelijks 94% van heel Nederland bereiken via scherm én speaker.

“Met ons brede, open medianetwerk waarin video en audio samenkomen, vangen we het verschuivende lineaire bereik op en maken we het mogelijk om relevant bereik en merkimpact te realiseren. Zo zorgen we ervoor dat merken zichtbaar, hoorbaar en herkenbaar blijven, waar de consument zich ook bevindt.” Dorine van Mullem, COO Talpa Media.

Onze belofte. Media zijn pas waardevol als ze iets toevoegen. Aan mensen én aan merken. Daarom combineren we de kracht van audio en video met innovatie en data. Zo maken we campagnes die relevant zijn voor consumenten én waardevol voor merken.

Een AI-gedreven omgeving die data, proposities en innovaties koppelt aan de systemen van onze partners.

Bij Talpa Media bouwen we aan iets nieuws: Sync. Met Sync brengen we data, proposities en innovaties samen. Niet als extra platform, maar als slimme omgeving die aansluit op bestaande systemen van adverteerders en mediabureaus. Hier verbinden we bereik, prijs en performance – van planning tot evaluatie.

Onze AI-agents combineren data uit al onze media met onderzoek en marktinzichten om campagnes effectiever te maken. Zo koppelen we inzicht direct aan resultaat. 

In de loop van 2026 wordt deze hub gefaseerd uitgerold.

In onze innovatiehub ConnectLab ontwikkelen we samen met collega’s, klanten en partners vernieuwende advertentieoplossingen.

Met AI kunnen we onder andere personalisatie versnellen, zonder de menselijke maat te verliezen. We combineren schaal met gevoel, technologie met emotie en maken het mogelijk om beter te meten, gerichter te targeten en sneller te creëren.

We experimenteren met Addressable TV, Dynamic Audio Ads en programmatic video & audio. Innovaties die campagnes persoonlijker, relevanter en beter meetbaar maken. AI is voor ons geen doel op zich, maar een middel om creatie en media beter te verbinden voor meer merkimpact.

→ Naar ConnectLab.

Samen vooruit.

Samen vooruit.

Talpa Media blijft de komende jaren verder investeren in samenwerking, meetbaarheid en innovatie met de ambitie om het meest geïntegreerde en betrouwbare open medianetwerk van Nederland te zijn.

Aanmelden nieuwsbrief.

Ons netwerk.
Starten met adverteren.
Onze video- en audio producten.
Cases.
Onderzoek
Actuele inkoopinformatie