
Merken, mensen en media verbinden in een open netwerk dat de impact vergroot. Voor iedereen.
Allard Ruyl, CEO Talpa Media
‘Connecting the dots’ staat symbool voor de rol die Talpa Media vervult: verbinder van premium content, lokale relevantie en bewijsvoering. Maar ook data, techniek, inzichten en platformen. Alles om meer impact te realiseren voor onze adverteerders en partners.
De realiteit is dat consumenten zich overal bevinden: op televisie, streamingdiensten, radio, podcasts en social media. In een tijd waarin mediaconsumptie voortdurend verandert, brengt Talpa Media alles samen: sterke content, lokale relevantie én meetbaar resultaat.
De strategie van Talpa Media rust op vijf pijlers, deze vormen samen de basis voor hoe we bouwen aan het bereik van morgen.

Van de merken van Talpa Network, SBS6, Veronica, Radio 538 en KIJK, tot Audiohuis, Podimo, Sonos, SoundCloud, BBC, Viaplay en KPN Sport: samen vormen ze een open netwerk waarmee adverteerders centraal toegang krijgen tot miljoenen Nederlanders.
Samen met partners en adverteerders bouwen we aan het open medianetwerk van Nederland. Een netwerk dat kracht haalt uit samenwerking, innovatie en vertrouwen.

Elke euro die Talpa Media verdient, investeren we terug in het Nederlandse medialandschap. In makers, formats en content van hier. Zo bouwen we samen aan de creatieve industrie van Nederland. Onze kracht ligt in lokale relevantie.

We combineren lineaire televisie met streaming, FAST-kanalen en online video. Tegelijk koppelen we landelijke radio aan digitale audio en podcasts. Zo creëren we één geïntegreerd netwerk waarin video en audio elkaar versterken en waarmee we maandelijks 94% van heel Nederland bereiken via scherm én speaker.
Onze belofte. Media zijn pas waardevol als ze iets toevoegen. Aan mensen én aan merken. Daarom combineren we de kracht van audio en video met innovatie en data. Zo maken we campagnes die relevant zijn voor consumenten én waardevol voor merken.

Bij Talpa Media bouwen we aan iets nieuws: Sync. Met Sync brengen we data, proposities en innovaties samen. Niet als extra platform, maar als slimme omgeving die aansluit op bestaande systemen van adverteerders en mediabureaus. Hier verbinden we bereik, prijs en performance – van planning tot evaluatie.
Onze AI-agents combineren data uit al onze media met onderzoek en marktinzichten om campagnes effectiever te maken. Zo koppelen we inzicht direct aan resultaat.
In de loop van 2026 wordt deze hub gefaseerd uitgerold.

Met AI kunnen we onder andere personalisatie versnellen, zonder de menselijke maat te verliezen. We combineren schaal met gevoel, technologie met emotie en maken het mogelijk om beter te meten, gerichter te targeten en sneller te creëren.
We experimenteren met Addressable TV, Dynamic Audio Ads en programmatic video & audio. Innovaties die campagnes persoonlijker, relevanter en beter meetbaar maken. AI is voor ons geen doel op zich, maar een middel om creatie en media beter te verbinden voor meer merkimpact.

Talpa Media blijft de komende jaren verder investeren in samenwerking, meetbaarheid en innovatie met de ambitie om het meest geïntegreerde en betrouwbare open medianetwerk van Nederland te zijn.
Aanmelden nieuwsbrief.