Terug
Cases.
19 sep 2025, 06:38 - Update: 9 okt 2025, 09:33
De samenwerking tussen de VriendenLoterij en het programma Moordfeest bewees hoe entertainment en merkbeleving hand in hand gaan. De campagne wist zowel deelnemers als niet-deelnemers positief te beïnvloeden. Onderzoek door Talpa Media en DVJ toont aan dat de merkassociaties significant verbeterden, vooral bij niet-deelnemers. Een inspirerend voorbeeld van succesvolle merkactivatie!
De VriendenLoterij haakte op een krachtige manier in op het populaire programma Moordfeest en bood kijkers een unieke kans om mee te doen. Met opvallende billboards, activatiepromo’s en de spannende Moordfeest-app werd een breed publiek bereikt.Het hoogtepunt? De kans om €10.000 te winnen door het mysterie op te lossen!Deze samenwerking bewijst hoe entertainment en merkbeleving elkaar perfect versterken.
Talpa Media en DVJ onderzochten het effect van de campagne. In een panel van 1.000 mensen tussen de 25 en 65 jaar werden de effecten bij zowel deelnemers als niet-deelnemers van de VriendenLoterij gemeten. Wat blijkt? Mensen die in contact kwamen met de campagne, gaven een significant positievere, relevantere en onderscheidendere beoordeling van het merk.
Campagne Resultaten:
Moordfeest trok meer dan 3 miljoen kijkers.
87% van de kijkers zag meer dan de helft van de afleveringen.
5,6 miljoen mensen werden bereikt.
58.734 keer werd er meegespeeld met de app.
De app werd door bijna 90% van de gebruikers positief beoordeeld.
Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen betekenen? Neem snel contact op met je client lead of via de onderstaande knop. Samen zorgen we voor een campagne die jouw merk laat stralen!