Terug

Volg Talpa Media
KLM Holidays x Talpa Media x Mediahuis.

KLM Holidays x Talpa Media x Mediahuis.

Cases.

19 sep 2025, 06:30 - Update: 9 okt 2025, 10:23

Link gekopieerd

Met de zomercampagne Een wereld aan vakanties lanceerde KLM Holidays een merkactivatie die inspiratie en activatie slim combineerde. Op initiatief van mediabureau Dentsu, dat KLM koppelde aan de juiste mediapartners, ontstond in samenwerking met Talpa Media en Mediahuis een geïntegreerde campagne die luisteraars, kijkers en lezers direct meenam op reis – nog voor ze hun koffers pakten.

Een frisse start van de zomer.

De campagne ging live in mei, precies op het moment dat vakantiekriebels oplaaien. Door slim in te haken op dat sentiment, wist KLM Holidays maximale aandacht te trekken. De activatie was zichtbaar in de ochtendshows van Radio 538 en Radio Veronica, maar ook digitaal via LINDA.nl en J/M Ouders.

Via on-air winacties, gepersonaliseerde vakantietips en branded content werd het vakantieaanbod van KLM Holidays top-of-mind op het juiste moment. De combinatie van beleving en boekingsgerichtheid bleek goud waard.

Inspireren én activeren.

De kracht van deze campagne zat in het combineren van inspiratie met conversie. Niet alleen werden luisteraars verrast met vakantietips op maat, ook werden ze geactiveerd om direct te boeken – bijvoorbeeld via actiematige landingspagina’s en QR-codes in content.

De tone of voice sloot perfect aan bij het zomergevoel: licht, positief en uitnodigend. Zo werd KLM Holidays niet alleen top-of-mind, maar ook top-of-click.

Talpa Media en Mediahuis als verbindende factor.

Dankzij het netwerk van Talpa Media en Mediahuis werd de campagne breed en doeltreffend uitgerold. De combinatie van radio, online platforms en social zorgde voor krachtige zichtbaarheid binnen een relevante doelgroep. Mediahuis versterkte deze strategie met bereik in print en online, wat zorgde voor extra diepte in het mediaplan.

De samenwerking kwam tot stand dankzij mediabureau Dentsu, dat de juiste partijen samenbracht en zo de basis legde voor deze geïntegreerde activatie.

Netwerkeffect.

Met een slimme multichannel aanpak werden miljoenen Nederlanders bereikt, precies op het moment dat ze hun zomervakantie begonnen te plannen:

  • Winacties en branded content in De 538 Ochtendshow en Bij Igmar

  • Artikelen en video’s op LINDA.nl en J/M Ouders

  • Doorplaatsingen op social media en in newsletters

  • Korte activatievideo’s met vakantie-inspiratie