Volg Talpa Media
Allard Ruyl: "Elke euro die wij verdienen, investeren we terug in het Nederlandse medialandschap."

Allard Ruyl: "Elke euro die wij verdienen, investeren we terug in het Nederlandse medialandschap."

Persberichten

18 nov 2025, 10:43 - Update: 24 nov 2025, 10:59

Link gekopieerd

Op de prachtige locatie Amaze Amsterdam kwamen 500 partners, adverteerders en mediaprofessionals samen tijdens Connecting the Dots. Hét event van Talpa Media waar niet alleen de toekomst van media centraal stond, maar vooral de gezamenlijke kracht achter dat toekomstbeeld.

Het thema ‘Connecting the dots’ staat symbool voor de rol die Talpa Media vervult: verbinder van premium content, lokale relevantie en bewijsvoering. Maar ook data, techniek, inzichten en platformen. In zijn keynote sprak Allard Ruyl over de toenemende versnippering in de markt en hoe Talpa Media daarop inspringt:

“De realiteit is dat consumenten zich overal bevinden: op televisie, streamingdiensten, radio, podcasts en social media,” aldus Allard Ruyl. “De mediaconsumptie groeit, maar versnippering maakt het voor merken moeilijker dan ooit om massa en impact te combineren. Juist daarom draait alles bij Talpa Media om één missie: Connecting all the dots.”

Dat doet Talpa Media door het medianetwerk voortdurend uit te breiden: van audio tot video en van data tot distributie. In 2025 zijn er partnerships gesloten met o.a. Podimo, Dag & Nacht Media, Tonny Media, SoundCloud, Sonos én Audiohuis - het podcastnetwerk van Mediahuis. Hierdoor heeft Talpa Media in één klap honderden sterke podcasttitels toegevoegd aan het netwerk. En dat is nog eens bóvenop het bereik van alle radiozender die al worden vertegenwoordigd. Van 538 tot SLAM en van Radio 10 tot Grand Prix Radio.

Ook bij video-content draait het om de kracht van het netwerk. Talpa Media werkt al exclusief samen met Viaplay en verzorgd al jaren de reclameverkoop voor BBC in Nederland en daar zijn nu het BBC NL+-streamingplatform én de BBC FAST-kanalen bijgekomen, zoals het razend populaire Top Gear kanaal. En daar komt nu een samenwerking met nu KPN Sport bij. En Talpa Network heeft drie eigen FAST-kanalen gelanceerd: Chateau Meiland, Lang Leve de Liefde en De Bondgenoten.

Dit alles samen maakt ons netwerk niet alleen groter, ook meer divers. Fijn als je massa zoekt en wilt targetten!

Allard Ruyl

Lokale verankering als onderscheidende kracht

Een belangrijk onderdeel van de strategie is de nadruk op lokale relevantie. Allard Ruyl benadrukte dat Talpa Media zich onderscheidt door zijn nauwe band met de Nederlandse markt en cultuur.

Internationale platformen opereren vanuit schaal en algoritmes. Talpa Media combineert die technologie met lokale relevantie, vertrouwde context en sterke merken.”

“Elke euro die wij verdienen, investeren we terug in het Nederlandse medialandschap: in makers, formats en content die hier gemaakt en bekeken wordt. Dat maakt ons niet alleen een mediapartner, maar ook een bouwer van de creatieve industrie in Nederland.”

Allard Ruyl

Met deze strategie committeert Talpa Media zich aan zijn positionering als verbindende kracht binnen het medialandschap. Talpa Media blijft de komende jaren verder investeren in samenwerking, meetbaarheid en innovatie met de ambitie om het meest geïntegreerde en betrouwbare open medianetwerk van Nederland te zijn.  

Zo verstevigt Talpa zijn positie als hét Nederlandse alternatief voor de internationale techreuzen.

En in een wereld waarin AI het medialandschap op zijn kop zet, gebruikt Talpa die technologie juist als versneller: om slimmer te creëren, beter te meten en de kracht van data echt te benutten. Daarom lanceert Talpa Media in 2026 Sync. Een AI-gedreven omgeving die data, proposities en innovaties koppelt aan de systemen van onze partners.